Verschuven van menu in header
- marenko
-

Verschuven van menu in header
Pablo
Ik heb een probleem bij de header.
In de paginaeigenschappen staat de grootte op 1024 px
De header zet ik op -1200 px
Daarin staat de resposieve menu met breakpoint op 768 px
Als ik in google chrome de pagina wil inspecteren (rechts klikken , onderaan inspecteren) dan verschuift de menu van plaats
(zie voorbeeld dat ik stuur naar info@palosoftwaresolutions.com)
Ik begrijp niet waarom de menu verschuif. zet ik een instelling verkeerd?
Ik heb een probleem bij de header.
In de paginaeigenschappen staat de grootte op 1024 px
De header zet ik op -1200 px
Daarin staat de resposieve menu met breakpoint op 768 px
Als ik in google chrome de pagina wil inspecteren (rechts klikken , onderaan inspecteren) dan verschuift de menu van plaats
(zie voorbeeld dat ik stuur naar info@palosoftwaresolutions.com)
Ik begrijp niet waarom de menu verschuif. zet ik een instelling verkeerd?
- Pablo
Re: Verschuven van menu in header
Het is me niet helemaal duidelijk wat het probleem is.
Wat is precies de bedoeling?
Wat gaat er mis?
Wat is precies de bedoeling?
Wat gaat er mis?
- marenko
-

Pablo
Bij het controleren van de pagina kan men in google chroom bij rechts klikken de pagina testen of de breakponts goedgetoond worden.
Dus wanneer ik deze toepas dan merk ik dat de menu in de header op een andere plaats komt te staan bij verschuiven naar breakpoint 768
ik stuur een screenshot van de situatie
Bij het controleren van de pagina kan men in google chroom bij rechts klikken de pagina testen of de breakponts goedgetoond worden.
Dus wanneer ik deze toepas dan merk ik dat de menu in de header op een andere plaats komt te staan bij verschuiven naar breakpoint 768
ik stuur een screenshot van de situatie
- Pablo
Ok, maar wat is de bedoeling?
Hoe zou het er uit moeten zien?
Wat is er niet goed?
Hoe zou het er uit moeten zien?
Wat is er niet goed?
- marenko
-

Wat is de reden dat de menu plots onder het logo komt te staan in plaats dat deze blijft naast het logo. tussenbreakpoint default en breakpoint 768
Last edited by marenko on Fri Oct 02, 2026 2:21 pm, edited 1 time in total.
- Pablo
Ik neem aan dat je ResponsiveMenu1 bedoeld?
ResponsiveMenu1 maakt deel uit van LayoutGrid3. Het breakpoint van LayoutGrid3 is ingesteld op 768 pixels. Wanneer de pagina smaller is dan 768 pixels, worden de kolommen onder elkaar weergegeven.
ResponsiveMenu1 maakt deel uit van LayoutGrid3. Het breakpoint van LayoutGrid3 is ingesteld op 768 pixels. Wanneer de pagina smaller is dan 768 pixels, worden de kolommen onder elkaar weergegeven.
- marenko
-

neen responsivemenu2
In de layoutgrid zijn maar 2 velden toch een van 3x en een van 9x
In de objectmanager is responsivemenu 1 uitgeschakeld alsook cssmenu 2
In de layoutgrid zijn maar 2 velden toch een van 3x en een van 9x
In de objectmanager is responsivemenu 1 uitgeschakeld alsook cssmenu 2
- Pablo
Ten eerste: je hoeft niet alle objecten te dupliceren voor elk breakpoint. Daarmee maak je het alleen maar ingewikkelder voor jezelf (én voor mij).
Het idee achter een responsive menu is juist dat hetzelfde menu zowel op desktop als op mobiel goed kan worden weergegeven. Dit geldt ook voor de meeste andere objecten zoals heading enz.
Ook in dit geval geldt dat, omdat het layout grid een breakpoint op 768 px heeft, de objecten op mobiel automatisch onder elkaar worden weergegeven.
Als dit niet is wat je bedoelt, deel dan een project waarin alleen de objecten staan die relevant zijn voor je vraag. Zo voorkomen we verwarring en kan ik beter zien wat er precies aan de hand is.
Op dit moment zie ik niets wat verkeerd lijkt te gaan.
Of leg beter uit waarom jij denkt dat er iets mis is.
Het idee achter een responsive menu is juist dat hetzelfde menu zowel op desktop als op mobiel goed kan worden weergegeven. Dit geldt ook voor de meeste andere objecten zoals heading enz.
Ook in dit geval geldt dat, omdat het layout grid een breakpoint op 768 px heeft, de objecten op mobiel automatisch onder elkaar worden weergegeven.
Als dit niet is wat je bedoelt, deel dan een project waarin alleen de objecten staan die relevant zijn voor je vraag. Zo voorkomen we verwarring en kan ik beter zien wat er precies aan de hand is.
Op dit moment zie ik niets wat verkeerd lijkt te gaan.
Of leg beter uit waarom jij denkt dat er iets mis is.
- marenko
-

Ok ik zal de header volledig opnieuw maken want ik begrijp de situatie hiebij beschreven niet
maar in het doorgestuurde project naar info@pablosoftwaresolutions.com zijn er twee responsieve menus
Resposievemenu2 is ingeschakeld in de objectmanager en responsieve menu is uitgeschakeld.
Ik vind het merkwaardig dat tussen 1200px en 768px men2 wordt uitgeschakeld en menu 1 ingeschakeld.
Als ik menu 1 verwijder dan is menu 2 niet meer zichtbaar bij voorbeeld in browser tewijl deze ingeschakeld is in de objectmanager.
Pablo sorry voor mijn vraag maar wil wel weten waarom menu 2 (aangevinkt verdwijnt als en menu1 verwijderd wordt tewijl deze menu 2 wel zichtbaar is binnen WWB21
maar in het doorgestuurde project naar info@pablosoftwaresolutions.com zijn er twee responsieve menus
Resposievemenu2 is ingeschakeld in de objectmanager en responsieve menu is uitgeschakeld.
Ik vind het merkwaardig dat tussen 1200px en 768px men2 wordt uitgeschakeld en menu 1 ingeschakeld.
Als ik menu 1 verwijder dan is menu 2 niet meer zichtbaar bij voorbeeld in browser tewijl deze ingeschakeld is in de objectmanager.
Pablo sorry voor mijn vraag maar wil wel weten waarom menu 2 (aangevinkt verdwijnt als en menu1 verwijderd wordt tewijl deze menu 2 wel zichtbaar is binnen WWB21
- Pablo
Het spijt me, maar het is voor mij niet duidelijk wat je precies wilt doen.
Wat is de bedoeling deze ingewikkelde constructie?
Wat had je verwacht dat er zou gebeuren?
Waarom heb je 3 menus nodig?
Wat is de bedoeling deze ingewikkelde constructie?
Wat had je verwacht dat er zou gebeuren?
Waarom heb je 3 menus nodig?
- marenko
-

Pablo ik ben herbegonnen en volg de handleiding easy breakpoints ik zie uit naar wat verduidelijking
Ik heb een css menu en een overlaymenu geplaatst in de easy breakpoints 768px ingesteld en de ene hiden en de andere show
Vervolgens staat er " Selecteer het inhoudslay-outraster (contentLayoutGrid) en voeg een Easy Breakpoint toe."
( contentlayoutgrid staat niet in de objectmanager??)
Waar kan ik het contentlayoutgrid vinden waar moet ik zoeken? en waar zet ik het easy breakpoint?
TEKST uit de handleiding
Stap 4 – Marges aanpassen voor de mobiele lay-out
Vervolgens optimaliseren we de afstand voor kleinere schermen. Voor desktops worden de marges ingesteld op 100px.
Selecteer het inhoudslay-outraster (contentLayoutGrid) en voeg een Easy Breakpoint toe.
Mobiele marges (breekpunt: 768):
Bovenkant: 20px
Onderkant: 20px
Dit voorkomt dat de inhoud te veel verticale ruimte inneemt op mobiele apparaten.
"
Ik heb een css menu en een overlaymenu geplaatst in de easy breakpoints 768px ingesteld en de ene hiden en de andere show
Vervolgens staat er " Selecteer het inhoudslay-outraster (contentLayoutGrid) en voeg een Easy Breakpoint toe."
( contentlayoutgrid staat niet in de objectmanager??)
Waar kan ik het contentlayoutgrid vinden waar moet ik zoeken? en waar zet ik het easy breakpoint?
TEKST uit de handleiding
Stap 4 – Marges aanpassen voor de mobiele lay-out
Vervolgens optimaliseren we de afstand voor kleinere schermen. Voor desktops worden de marges ingesteld op 100px.
Selecteer het inhoudslay-outraster (contentLayoutGrid) en voeg een Easy Breakpoint toe.
Mobiele marges (breekpunt: 768):
Bovenkant: 20px
Onderkant: 20px
Dit voorkomt dat de inhoud te veel verticale ruimte inneemt op mobiele apparaten.
"
- Pablo
Onderaan de tutorial staat een download link met het voorbeeld project.
Als je deze download hoef het niet zelf te maken.
Als je deze download hoef het niet zelf te maken.
- marenko
-

Dank u wel Pablo voor uw geduld. Ik hoop dat u begrijpt dat het niet altijd makkelijk is mijn weg te vinden in de heel vele mogelijkheden van deze kwaliteits software.
Ik bekijk uw aangehaalde mogelijkheid met de verwachting dat alles eindelijk soepel verloopt.
Ik bekijk uw aangehaalde mogelijkheid met de verwachting dat alles eindelijk soepel verloopt.