Video in Layout grid werkt niet behoorlijk (OPGELOST)

Dit forum is bedoeld voor vragen met betrekking tot WYSIWYG Web Builder.
Post Reply
gibbel

Video in Layout grid werkt niet behoorlijk (OPGELOST)

Post by gibbel »

Beste,
Ik heb in een "layout grid" een HTML-video geplaatst ( https://www.allride.be/flip/videomenu1.html ) maar deze werkt niet zoals het hoord te zijn.
Daar ik al eerder dit soort toepassingen gebruikt heb waar het wel werkt ( https://www.allride.be/gibvideo/gib_video_menu_nl.html ) heb ik de verschillende settings overlopen.

In het filmpje https://youtu.be/Cy-5CMHsxjI kan je de resultaten zien en ook de settings.
Raar is, als ik de html-video in de setting <<Layout>> <Full width> op "true" zet dat dan de video heel klein op het scherm komt, zet ik daarentegen deze setting op "false" dan wordt de video wel op full pagina-breedte vertoond.
Ook blijkt de "layout-grid" op de een of andere manier sticky te zijn terwijl ook die setting op floating staat. Ook als ik de pagina langer maak dan scrolt de video grid niet mee omhoog en is het dus wel degelijk sticky blijkbaar.
We zien ook tussen "layout-grid 1" en layout-grid 2" (welke de layout-grid met de video is) dat er op de www een grote wit ruimte is, terwijl er geen ruimte wordt meegegeven in de editing.

Ik heb alle settings nagekeken maar krijg er geen verbetering in?????

Ik hoop hier een antwoord te kunnen vinden via deze weg, nu ik al dagen hiermee aan het klooien ben.
Alvast mijn dank op voorhand...
Last edited by gibbel on Tue Sep 01, 2020 10:04 am, edited 1 time in total.
Pablo

Re: Video in Layout grid werkt niet behoorlijk

Post by Pablo »

Het lijkt erop of de video op 'fill entire browser window' is ingesteld. In dat geval mag de video niet in een layout grid staan.

Als je hulp nodig hebt, deel dan een demo project zodat ik kan zien wat je precies hebt gedaan.

Zie ook:
https://www.wysiwygwebbuilder.com/forum ... 10&t=82134
gibbel

Post by gibbel »

Hello Pablo,,,

Dank U oprecht voor uw snelle tussenkomst.
Ik heb het project gestript en op de server gezet,,, hoe jij die kan aanroepen weet ik niet maar hij staat in de link-map

https://allride.be/flip/flip_share/flip_share01.wbs

ik hoop dat je e zo aan zal kunnen ???

In ieder geval weet ik niet waar de video file zelf op full screen kan gezet worden,,, in de container staat die in ieder geval op false...

Groetjes,,, Gibbel...
Pablo

Post by Pablo »

Helaas werkt de opgegeven link niet. Weet je zeker dat deze correct is?

'fill entire browser window' is een optie van het video object.
gibbel

Post by gibbel »

Hoi,,,

Ik heb de video gewist en opnieuw er ingezet, dan krijg ik inderdaad de mogelijkheid om die full page te zetten,,, Nu heb ik deze keer die mogelijkheid niet aangevinkt maar dan krijg ik de video nooit of volle paginabreedte... https://www.allride.be/flip/videomenu1.html
nu staat de layout grid wel op zijn plaats maar de video wil absoluut niet groter op scherm komen,,,

PS ik heb de pagina opnieuw geript en op geladen naar wetransfer en is binnen te halen via deze link https://wetransfer.com/downloads/c95c2e ... 14/cd7df0

PS de video heb ik opgemaakt in 2200x400pix
gibbel

Post by gibbel »

Update,,,
Wat ik zo kan zien is dat het niet in het layout-grid zit maar ergens in de player?
Als ik die op full wide zet dan zie ik dat de player wel over de ganse pagina wordt uitgespreid, alleen het filmpje blijft even klein in de (grotere) player.

Dus als ik de setting op false zet dan wordt de player maar net zo breedt als opgegeven in de pagina setting van WYSIWYG

Image

Als ik daarentegen de setting op true zet dan wordt de player wel verdeeld over de ganse pagina
Image

De video blijft in beide gevallen gewoon even groot op scherm...
Dus waar dan het fout loop is me een raadsel????
Pablo

Post by Pablo »

De video player is standaard browser functionaliteit. De video wordt weergegeven zoals deze is. De aspect ratio bepaalt hoe de video wordt vegroot/verkleint in de browser.
De gangbare formaten zijn 16:9 en 4:3, bij andere formaten wordt de hoogte niet aangepast t.o.v. de breedte.
gibbel

Post by gibbel »

Hoi Pablo,,,

Toch wel raar dat dit niet lukt. Ik heb eerder dit systeem toegepast op mijn eigen website https://www.allride.be/gibvideo/gib_video_menu_nl.html en daar werkt het wel perfect.

De video in mijn eigen website is 2000x400pix dus ook een verschillende aspect ratio, maar deze wordt wel mooi op zijn plaats en full page getoond?
Ik zou niet weten waar ik die aspect ratio kan aanpassen, de video heeft gewoon die dimensie (2200x400pix) dus waarom die player dat verkleind weet ik niet. Blijft een zeer rare kwestie te meer omdat het op mijn website wel perfect werkt.
aml02873

Post by aml02873 »

Ik zie dat je de aspectratio op custom hebt staan. Probeer die is op 16:9 te zetten. Als je in je eigen screenshot kijkt zie je in de properties van de mediaplayer naast full width staan aspectratio custom
gibbel

Post by gibbel »

Hij doet het dan wel op volledige schermbreedte maar met een enorme witte rand boven en onder...

Image
Pablo

Post by Pablo »

Dat komt omdat de video niet het 16:9 formaat heeft.
gibbel

Post by gibbel »

Het zit hem ergens anders Pablo,,, Op mijn website heeft de video ook geen 16:9 ratio formaat en daar doet hij het toch,,,
Ik krijg het min of meer opgelost als ik de flex op stretch zet en dan de layout grid zodanig hoogte meegeef dat hij full wide komt,,, hij past zich dan wel mooi aan aan de breedte van de pagina met zijn maximum dan wel. Het zit dus ergens in de flexbox???? Ook verlopen de boven en onder marges dan nog steeds,,,

maar ook op mijn webpagina is er een video gebruikt die geen 16:9 verhouding heeft en daar doet hij het goed hoor,,,
Pablo

Post by Pablo »

Heb je de instellingen vergeleken?
Het is lastig voor mij om je hierbij te helpen zonder alle informatie te hebben.
aml02873

Post by aml02873 »

Heb even op de link geklikt van de website waarvan verondersteld wordt dat die het wel goed doet om te kijken wat je wilt bereiken, maar zowel in Chrome, Firefox als Edge heb ik daar hetzelfde probleem. Ruimte boven de video. Het is inderdaad lastig om te helpen als niet helemaal duidelijk is wat je nu wilt bereiken.
aml02873

Post by aml02873 »

Het zit hem echt in de aspectratio van de video. Als je hem uit de layoutgrid haalt en een preview doet is heb je namelijk hetzelfde probleem. Dit sluit wat mij betreft de grid uit.
gibbel

Post by gibbel »

Dus met andere woorden ik kan geen video als banner gebruiken in WYSIWYG ????
aml02873

Post by aml02873 »

Dat is door niemand gezegd. Ik heb je video in een videoeditor bekeken en er zit een enorme zware balk onder en boven de beelden. Die laat wysiwyg gewoon zien. Daar zit het probleem dus. Willekeurig welke andere mediaplayer laat die zwarte balken ook zien. Ik ben geen videoexpert en weet niet hoe dat op te lossen. Heb je het filmpje van de site waarin het wel werkt al eens in dit project gezet?
aml02873

Post by aml02873 »

Ik heb de html5videoplaylist player extentie gedownload daarin kan je de breedte op 100% zetten en de hoogte op fixed. Dan werk het wel. Het lijkt dus een probleem in de functionaliteit van de standaard mediaplayer.
aml02873

Post by aml02873 »

https://we.tl/t-OsGjWz5xrP
Hier het project met extentie. Wel eerst even de extentie downloaden. Overigens zijn er ook nog wat andere zaken die je moet instellen.
Pablo

Post by Pablo »

Dus met andere woorden ik kan geen video als banner gebruiken in WYSIWYG ????
Dit heeft niets met WYSIWYG te maken. Je gaf zelf al aan dat je het eerder wel succesvol hebt gebruikt.
De video player is standaard browser functionaliteit. In WYSIWYG geeft je alleen maar aan waar de player wordt weergegeven, de rest wordt door de browser gedaan.
Wanneer het dus anders werkt dan de vorige keer dan zijn de instellingen anders.

Zonder de instellingen van de vorige keer te zien (die voor jouw wel werkte) kan in niet zeggen wat het verschil is.
gibbel

Post by gibbel »

aml02873 wrote: Thu Aug 13, 2020 11:09 am Dat is door niemand gezegd. Ik heb je video in een videoeditor bekeken en er zit een enorme zware balk onder en boven de beelden. Die laat wysiwyg gewoon zien. Daar zit het probleem dus. Willekeurig welke andere mediaplayer laat die zwarte balken ook zien. Ik ben geen videoexpert en weet niet hoe dat op te lossen. Heb je het filmpje van de site waarin het wel werkt al eens in dit project gezet?

Hallo bedankt voor al de moeite die jullie er in steken, maar de video heeft wel degelijk een acep ratio van 2200x400pix zo laat mijn viewer dat ook zien (zonder zwarte balken dus)...

Image

Bij het openen krijg ik IDD een error omdat die extentie niet aanwezig is,,, ik zoek naar de extensie maar kan daar eigenlijk niet zoveel zinnigs over vinden (toch niet de intentie om te downloaden) wel een hoop info en playlists, moet ik die ergens bij WSYSIWYG downloaden???

Image
gibbel

Post by gibbel »

Blijkbaar kon ik hem downloaden vanuit WYSIWYG en dat werkt IDD,,, nu eve opzoek naar de instellingen want die laat een tekst zien bovenaan en het player menu is nog zichtbaar...

EDIT: het meeste van de instellingen heb ik wel kunnen vinden en/of aanpassen ik zit allen met onder de video een paar vervelende teken ( << >>) die ik zo nog niet weg gekregen heb,,, blijf zoeken uiteraard,,,
IN ieder geval super bedankt voor deze update het werkt in ieder geval net zoals ik het wou hebben,,, super hulp van jullie,,, waarvoor OPRECHTE dank ...
aml02873

Post by aml02873 »

Heb nog even verder voor je gezocht. Er is ook een extentie die Plyr heet (tool, extentiemanager) Die levert een beter resultaat op als je alles op false zet
gibbel

Post by gibbel »

SUPER,,, ik ga weer op zoek,,,

EDIT:
Ik heb hem ook geinstalleerd maar die gaat niet automatisch afspelen, daar moet je blijkbaar eerst op klikken eer die begint te spelen... Dus toch maar de andere en door wat te spelen met de kleurtjes heb ik die << >> ook kunnen verbergen
Het enige wat niet te vinden is is om dat (hover)menu uit te schakelen....
aml02873

Post by aml02873 »

Je moet autoplay op true zetten.
Post Reply