Link naar emailadres

Dit forum is bedoeld voor vragen met betrekking tot WYSIWYG Web Builder.
Post Reply
gevers

Link naar emailadres

Post by gevers »

Goedemorgen,
Op de 1 of andere manier lukt het niet meer om een link naar een mailadres in te stellen. Ik heb geen idee wat de reden hiervan is.
Ik maak op een mailadres een link aan waar dit middels een mailto:xxxx@xxxx.nl en welke moet linken naar in dit gevaal outlook mail.
Heeft iemand hier eravring mee. Ik hoor graag.
M.vr.gr.
wwonderfull

Re: Link naar emailadres

Post by wwonderfull »

Volgens @pablo
Foutrapporten geven een fout weer als een formulier 'mailto:' gebruikt, omdat het onbetrouwbaar is. Overweeg in plaats daarvan de ingebouwde formulierprocessor te gebruiken
Als ik in detail spreek, stel je dan voor dat je mailto-links probeert te gebruiken, maar ze blijven de verkeerde e-mailclient openen. Je hebt meerdere e-mailapps geïnstalleerd en elke keer dat je op een mailto-link klikt, wordt er een oude e-mailapp geopend die je niet eens meer gebruikt. Dat is behoorlijk vervelend, toch?

Dan is er nog het gedoe van het kopiëren van e-mailadressen van deze links. Je zou denken dat het eenvoudig zou zijn, maar nee, je moet vaak met de rechtermuisknop klikken en 'E-mailadres kopiëren' selecteren, wat niet bepaald intuïtief is.

En wat als je helemaal geen e-mailclient hebt ingesteld? Misschien vertrouw je op webmailservices zoals Gmail of Yahoo. In dat geval leidt het klikken op een mailto-link tot een doodlopende weg, wat erg frustrerend kan zijn.

Zelfs als je mailto-links kunt gebruiken, zijn de aanpassingsopties beperkt. Natuurlijk kun je sommige velden vooraf invullen, zoals het onderwerp en de hoofdtekst, maar als je veel informatie moet opnemen, wordt het snel omslachtig.

Dus, je ziet, mailto-links kunnen behoorlijk onbetrouwbaar en frustrerend zijn om te gebruiken.
Pablo

Re: Link naar emailadres

Post by Pablo »

Wat is precies het probleem?
Wat heb je gedaan en waar gaat het mis?
Post Reply