WYSIWYG???????

Dit forum is bedoeld voor vragen met betrekking tot WYSIWYG Web Builder.
Post Reply
FredjeFR

WYSIWYG???????

Post by FredjeFR »

Ik zal het in nederlands doen, dat zou onze Pablo wel moeten begrijpen. Wat betekent WYSIWYG? Het zou moeten staan voor heel eenvoudig een website te maken zijn. Tot dat je de software aanschaft, het blijkt niet mee te vallen dat het zo (zoals het zou moeten zijn) gemakkelijk is. Ik zou durven zeggen dat een IT-er denkt dat hij het gemakkelijk maakt voor de meesten onder ons, maar in werkelijkheid niet is. Het zou zo moeten zijn: De IT-er ontwerpt het helemaal gemakkelijk zodat iedereen heel eenvoudig een website kan bouwen met de simpelste tools die de software zou moeten waar maken. Helaas is dat niet. Ik heb het software aangekocht, en ben meteen "willen starten" met de software. Maar daar sta je dan: hoe moet je nu een website maken???? Ik ben begonnen, na lang zoeken weet ik hoe je moet werken met het een en ander om zo'n een website te maken. Tja, ik heb zitten zoeken naar instructiefilmpjes, maar merendeels zijn dat mensen die hun eigen liever horen praten dan uitleg te geven. Een fatsoenlijk "step by step"uitleg vind je niet. Pablo, is dat niets voor jou om zo een step by step uitleg (met veel figuurlijke uitleg?) te maken zodat een gewone mens dan zou snappen hoe de WYSIWYG web builder allemaal kan doen?

Ik zelf ben nu een website te maken, na lang zoeken en te proberen, heb ik het een en ander onder de knie gekregen, maar lang werkt niet alles zoals het zou moeten zijn. Ik maak dus een website: een hoofding, voor alle pagina's, met de pagina's= startpagina, team, programma, foto's enz. Het werkt wel, behalve de pagina 'programma'. Daar heb ik sub-pagina's aan toegevoegd. Als ik een preview doe, en ik ga van startpagina naar team, dan is dat allemaal goed. Ga ik naar programma met de subpagina's (zoals september, oktober, november, enz...) dan gebeurd er niets. Hoe en wat kan ik doen om dat wel te zien?
Dus Pablo: zou het niet hoog tijd worden dat je letterlijk en figuurlijk een fatsoenlijk step by step (met afbeeldingen enz) te ontwerpen? Je zal daar ongetwijfeld heel wat meer aankopers vinden voor jouw software! Het kost misschien wat tijd, maar het zou wel "ons" enorm helpen.
Met vriendelijke groeten, Freddy
BaconFries

Re: WYSIWYG???????

Post by BaconFries »

As you have decided to only write in "Dutch" in the "English" section then I will move it the appropriate section of the forum WYSIWYG Web Builder - Nederlandstalige versie for Pablos attention!!
There is also a "Full" page with Online Tutorials for the 'beginner to read..
AliGW

Post by AliGW »

What does WYSIWYG mean? It's supposed to mean "very easy to create a website." (Google Translate)
It is an acronym for 'what you see is what you get'. That's quite different.

Whilst I would agree that there is a learning curve, I cannot concur with your rather damning appraisal of the software and support materials. I started from scratch with WWB 20 last December (end of the month) and by mid-January had a website up and running.

Pablo runs a one-man band. The support he offers here is second to none and his responses to requests for features by users is absolutely amazing - I have had at least three suggestions integrated into the software since the start of this year. Pablo does all of this as a hobby, and there are only so many hours in the day: what you get is way beyond what one might expect under these circumstances.

I am really quite shocked by this tirade. :(
Ali
Retired, but still loving to learn & very busy.
https://alisongwright.me.uk
Novice with WWB, but was an avid user of Serif WebPlus before.
Fairly expert at Microsoft Excel (but not VBA).
Pablo

Post by Pablo »

Ik heb heel veel tijd besteed aan het maken van tutorials en werk deze nog bijna dagelijks bij op basis van feedback van gebruikers.
https://www.wysiwygwebbuilder.com/getting_started.html
Een paar weken geleden heb ik alles nog helemaal herzien en waar nodig voorzien van nieuwe tekst en afbeeldingen.

Daarnaast pas ik de software regelmatig aan om verbeteringen door te voeren.
De uitgebreide lijst met aanpassingen en verbeteringen vind je hier:
viewforum.php?f=1

Alles gebeurt op basis van feedback van gebruikers!
Daarom vind ik het niet helemaal eerlijk om te zeggen dat ik hier geen aandacht aan besteed.

Helaas heb ik op dit moment niet genoeg tijd om ook nog video's te maken, omdat ik veel vragen krijg van gebruikers (die het werk dat ik al heb gedaan wél waarderen) om nieuwe functies toe te voegen. Daar gaat al mijn vrije tijd in zitten.

Maar het is zeker iets wat ik in de toekomst graag zou willen doen.
jerryco

Post by jerryco »

Het staat je natuurlijk altijd vrij om eerst de software te proberen. Je schrijft: "Tot dat je de software aanschaft". Die probeerversie is aangaande de werking gelijk aan de betaalde versie.
// Love is the acceptance of nothing / Account age is no guarantee of efficiency ;-) ->

Above, Beyond, and @wwonderfull! <- Genuinely helps you with a powered up site that counts! Five Times Excellence!
FredjeFR

Re: Wysiwyg?

Post by FredjeFR »

Het was een beetje op mijn zenuwen aan het werken, dat ik te lang moest zoeken om een oplossing te vinden voor iets dat niet ging. Intussen ben ik al aardig op weg en heb ik het een en ander gevonden wat niet ging en nu dus wel. Mijn excuses voor het eerste bericht dat ik schreef, sorry ik zal het nooit meer doen.
Nogmaals Sorry hé!
mvg,
Freddy
Post Reply