Publish via interne tool
Publish via interne tool
Hallo,
Ik maak gebruik van het interne tool om een website te uploaden. Inmiddels heb ik WWB20 op een nieuwe laptop geinstalleerd. Het aanpassen etc. werkt goed maar bij het uploaden zie ik dat er een paar pagina's worden geuploade en daarna loopt WWB20 vast. Ik moet dan het programma geforceerd afbreken. Op nog een PC heb ik ook WWB20 draaien maar daar gaat het wel goed. Heeft iemand hier ervaring mee ?
Ik maak gebruik van het interne tool om een website te uploaden. Inmiddels heb ik WWB20 op een nieuwe laptop geinstalleerd. Het aanpassen etc. werkt goed maar bij het uploaden zie ik dat er een paar pagina's worden geuploade en daarna loopt WWB20 vast. Ik moet dan het programma geforceerd afbreken. Op nog een PC heb ik ook WWB20 draaien maar daar gaat het wel goed. Heeft iemand hier ervaring mee ?
Re: Publish via interne tool
Weet je zeker dat deze vast loopt of duurt het gewoon lang? Bijvoorbeeld omdat je server backup misschien hebt aan staan?
Of misschien wordt de verbinding geblokkeerd door een firewall or visrusscanner?
Werkt het wel als je één pagina publiceerd?
Merk op op dat ik je alleen kan help wanneer ik all exacte settings weet. Er zijn namelijk miljoenen mogelijk combinaties van instellingen.
Er zijn bij mij ieder geval geen problemen bekend, anders waren die al opgelost in de laatste update.
Zie ook:
viewtopic.php?t=36493
Of misschien wordt de verbinding geblokkeerd door een firewall or visrusscanner?
Werkt het wel als je één pagina publiceerd?
Merk op op dat ik je alleen kan help wanneer ik all exacte settings weet. Er zijn namelijk miljoenen mogelijk combinaties van instellingen.
Er zijn bij mij ieder geval geen problemen bekend, anders waren die al opgelost in de laatste update.
Zie ook:
viewtopic.php?t=36493
Hallo,
Dank voor je reactie. Ik heb alle adviezen geprobeerd. Helaas zonder resultaat. Ik weet echt niet meer hoe dit is op te lossen.
Ik denk dat ik maar via bijv. FILEZILLAH het uploaden gaat regelen. Het blijft wel een vreemde zaak.
Dank voor je reactie. Ik heb alle adviezen geprobeerd. Helaas zonder resultaat. Ik weet echt niet meer hoe dit is op te lossen.
Ik denk dat ik maar via bijv. FILEZILLAH het uploaden gaat regelen. Het blijft wel een vreemde zaak.
1. Is er een foutmelding in the publish log?
2. Werkt het wel als je één pagina publiceerd?
3. Waar gaat het precies mis?
4. Ik kan je alleen kan help wanneer ik all exacte settings weet.
2. Werkt het wel als je één pagina publiceerd?
3. Waar gaat het precies mis?
4. Ik kan je alleen kan help wanneer ik all exacte settings weet.
Hallo,
Na het starten van publiceren slaat wb20 gelijk vast en kan ik volgens mij geen LOG meer bekijken.
Ook met 1 pagina en bij het maken van een nieuwe website met 1 pagina slaat wb20 vast.
Het is zo moeilijk aan te geven waar het misgaat. Na het drukken op de publish button wordt er nog een klein scherm getoond, maar dat gaat zo snel en kan niet zien wat de melding is.
Kan ik ergens de log in een map bekijken ? Heeft het zin ergens een schermprint van te maken ?
Na het starten van publiceren slaat wb20 gelijk vast en kan ik volgens mij geen LOG meer bekijken.
Ook met 1 pagina en bij het maken van een nieuwe website met 1 pagina slaat wb20 vast.
Het is zo moeilijk aan te geven waar het misgaat. Na het drukken op de publish button wordt er nog een klein scherm getoond, maar dat gaat zo snel en kan niet zien wat de melding is.
Kan ik ergens de log in een map bekijken ? Heeft het zin ergens een schermprint van te maken ?
Weet je zeker dat de FTP gegevens juist zijn?
Heb je gecontrolleerd of je firewall or virusscanner de software niet blokkeerd?
In de FAQ staat hoe je de log kunt aanzetten:
viewtopic.php?t=36493
Heb je gecontrolleerd of je firewall or virusscanner de software niet blokkeerd?
In de FAQ staat hoe je de log kunt aanzetten:
viewtopic.php?t=36493
De FTP Gegevens zijn juist. Via test krijg ik de melding succesfully conected to the server en kan ik via explorer in de data op de server.
Vwb de firewall of virusscanner moet ik nog uitzoeken.
Wat opvalt is dat webbuilder via C:\Users\info\OneDrive\Documenten\WYSIWYG Web Builder is opgebouwd. Is dat wel juist?
Vwb de firewall of virusscanner moet ik nog uitzoeken.
Wat opvalt is dat webbuilder via C:\Users\info\OneDrive\Documenten\WYSIWYG Web Builder is opgebouwd. Is dat wel juist?
Je kunt de systeem map instellen via Tools -> Options -> Files & Folder.
Normaal is dit:
C:\Users\info\Documenten\WYSIWYG Web Builder
Het lijkt erop dat je OneDrive gebruikt?
In dat geval heeft het waarschijnijjk iets met toegangsrechten te maken.
Alleen jij kunt dat zelf aanpassen. Geef webbuilder.exe voldoende rechten om de map te benaderen.
Normaal is dit:
C:\Users\info\Documenten\WYSIWYG Web Builder
Het lijkt erop dat je OneDrive gebruikt?
In dat geval heeft het waarschijnijjk iets met toegangsrechten te maken.
Alleen jij kunt dat zelf aanpassen. Geef webbuilder.exe voldoende rechten om de map te benaderen.
IK heb wwb20 opnieuw geïnstalleerd. Daarnaast de werkmap: C:\Users\info\Documenten\WYSIWYG Web Builder ingesteld.
Helaas zonder resultaat. E.e.a. is op een nieuwe DELL laptop geïnstalleerd.
Ik heb inmiddels DELL support ook ingeschakeld en hoop dat daar iets uit komt.
Ik weet niet waar ik nog zaken kan aanpassen om het werkend te krijgen. WWB20 op zich werkt goed maar het uploaden veroorzaakt het probleem.
Helaas zonder resultaat. E.e.a. is op een nieuwe DELL laptop geïnstalleerd.
Ik heb inmiddels DELL support ook ingeschakeld en hoop dat daar iets uit komt.
Ik weet niet waar ik nog zaken kan aanpassen om het werkend te krijgen. WWB20 op zich werkt goed maar het uploaden veroorzaakt het probleem.
DELL Support geeft hoogstwaarschijnlijk de software de schuld, maar naar mijn mening is het een configuratiefout. Het werkt namelijk wel op je andere computer, en publiceren lukt ook voor alle andere gebruikers. Daarom is het onwaarschijnlijk dat het aan de software zelf ligt; anders zouden er op het forum meer meldingen over dit probleem staan.
Ik denk dat ergens de verbinding geblokkeerd wordt.
Ik denk dat ergens de verbinding geblokkeerd wordt.
- BaconFries
-
You have mentioned you have installed the latest version of the software on a "New" Laptop (Dell). But you haven't said what model, is it running the latest version of Windows is it 64bit, what AV software does it have preinstalled such as McAfee? along with Microsoft Defender/Ransomware?. Have you disabled either of them (temporarily) have you added the software (WWB20) to there whitelist/exception) so that it is not getting blocked in anyway when trying to upload.
Have you simply tried saving the project locally to a location on your PC rather than One drive and try publishing again. As you have used and published from another PC it is safe to say that the issue is not with WWB20 and with that of o
your "New" Laptop.
Please check that you have as mentioned adding WWB20 to any AV you are using ensure that there is no other software running in the background that may be causing issues and report back.
Have you simply tried saving the project locally to a location on your PC rather than One drive and try publishing again. As you have used and published from another PC it is safe to say that the issue is not with WWB20 and with that of o
your "New" Laptop.
Please check that you have as mentioned adding WWB20 to any AV you are using ensure that there is no other software running in the background that may be causing issues and report back.