PRobleem in v16.2 >OPGELOST<

Dit forum is bedoeld voor vragen met betrekking tot WYSIWYG Web Builder.
Post Reply
gibbel

PRobleem in v16.2 >OPGELOST<

Post by gibbel »

Hallo,,,
ik heb nu de update naar 16.2 gedan en ik ondervind heel erg vervelende problemen.
Ik heb er een screen recording van gemaakt die te zien is op ware snelheid.

Hier de video https://youtu.be/8foHWaPny28

Alles werkt op normale snelheid maar van zodra ik een menu aanklik dan wordt het enorm traag.
Tot meer dan 3 minuten nodig om een item in een menu te zetten,,, lijkt mij niet normaal.
Voorheen nooit problemen gehad, er is ook geen win-update gebeurd of zo dus ik kan niet bedenken waar het probleem zich voor zou doen?
Is het een bug in versie 16.0.2 ???? Ik zie net dat er een nieuwe versie klaar staat 16.0.3 ik ga die meteen installeren en hoop dan dat het probleem zich oplost? Maar ook stel ik me de vraag of ik de enige ben die dit voorheeft? En meer belangrijk nog, wat is d oplossing? Want op deze manier werken is niet te doen.
Hopend op een oplossing,
groeten en dank.

Opvolging:
Ik heb de update naar v16.0.3 gedaan maar het probleem in nog steeds hetzelfde, ik hoop hier toch snel een oplossing voor te vinden (krijgen).
Op deze site moeten ene 100 a 200 tal links ingegeven worden dus dat wordt ondoenbaar op deze manier....
Groetjes
Last edited by gibbel on Fri Oct 09, 2020 12:30 am, edited 1 time in total.
wwonderfull

Re: PRobleem in v16.2

Post by wwonderfull »

Uit mijn persoonlijke ervaring raak ik elke keer dat ik een afbeelding plaatste via een link van internet een beetje opgehangen. Elke keer dat u teveel foto's gebruikt met een zeer hoge resolutie, blijft het een tijdje hangen. Ja, misschien is het een prestatie van de weergave waar wysiwyg werb builder de preview voor je weergeeft, misschien gebeurt dat daarom. Verder zou je een goede ssd moeten gebruiken als je een razendsnelle weergave en resultaat wilt en ook voldoende RAM en processor hebt. GPU zou een bijkomend voordeel zijn en zal ook een beter grafisch weergaveresultaat opleveren. High-tech pc geeft je een boterzachte, soepele prestatie. En als het dat nog steeds doet, raad ik aan het backgorund-proces te controleren in de Windows-taakbeheerder (ctrl + shift + esc) wanneer je WYSIWYG WEB BUILDER opent en ziet wat het meest nodig is om die processen te beëindigen. Probeer ook cache- en tijdelijke gegevens te verwijderen uit C: \ Users \ User \ AppData \ Local \ Temp \ preview
en kan ook de logboekbestanden wissen als u weet wat u doet (File>Option>Publish>Clear Log). Dat zorgt ervoor dat mijn wbs sneller laden dan voorheen. Dus dat is voorlopig mijn tip voor jou.
gibbel

Post by gibbel »

Dank voor je antwoord,,,
Maar ik heb gene probleem met WYSIWYG op zich, de pagina's met afbeeldingen laden super snel op,, het is ALLEEN al ik een menu wil bewerken.
De PC op zich moet voldoende zijn zeker voor WYSIWYG, i7 met16Gb RAM Nvidea kaar GForce 1060 met 6Gb geheugen dus dat zal het probleem niet zijn denk ik...

ik heb dit probleem ook, NOOIT gehad in versie 15.....
Het is begonnen na de update naar versie 16 en dit probleem is er in elke versie van 16 al geweest nu dus ook na de update naar 16.0.3 nog steeds dit probleem.
Er staan niet zoveel foto's op deze site ook niet, dus dat kan het ook niet zijn.

Ik begrijp eht niet meer, WYSIWYG heeft altijd zo super goed gewerkt en nu dit?????
Pablo

Post by Pablo »

Ik denk dat het probleem met de URL geschiedenis te maken heeft. Als er te veel items in de geschiedenis staan dan kan het een lange tijd duren voordat de lijst is opgehaald en wordt weergegeven.
Je kunt dit als volgt oplossen:
1. open 'regedit'
2. Ga naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Pablo Software Solutions\WYSIWYG Web Builder 16\
3. Verwijder 'URL_History' item
gibbel

Post by gibbel »

T H A N K S
Pablo dikke merci, het probleem is helemaal opgelost...
Nu nog even een manier gaan zoeken om dit te automatiseren want ik vermoed dat dit probleem zich op termijn wel terug zal aanbieden dan...
Maar alles werk nu weer super snel,,, bedankt
Post Reply